Նա (Ստեփաննոս Շահումյանը) հավատում էր հայի տոկունությանը:
Նա գիտեր` հայը որքան համբերող է, որքան տանող է բռնության լծի ծանրությունը, այնքան
շուտով պատրաստ է թոթափել այդ լուծը, եթե հանգամանքները նպաստեին: Միայն հայը զգույշ
է, հեռատես է, խորհող է, բայց շուտ վճռող չէ, և դրա մեջ է կայանում նրա բոլոր դանդաղկոտությունը:
Զգուշությունը նրա մեջ հանցավոր երկչոտության կերպարանք է ստացել:
Նա գիտեր, որ հայ ժողովուրդը
կատարյալ ոչխարային բնավորություն ունի. մեկը պետք է առջևից գնա, որ մյուսները հետևեն
նրան: Բայց ո՞վ կարող էր լինել այդ «մեկը»: Ո՞վ կարող էր առաջնորդել ամբոխին:Չափազանց անկարգությունները կառավարության մեջ ծնեցնում են ծայրահեղ միջոցներ դրանց բառնալու համար, այն է` ոչնչացնել անիրավ իշխանությունը` արդարությունը վերականգնելու համար: Բայց դրա համար ժողովրդի մեջ բավական կյանք ու բարոյական ուժ է հարկավոր:
Մենք մեզ ծառայել չգիտենք.
մենք մեզ համար անշնորհք ենք, օտարի համար` շնորհալի: Եթե հայոց բոլոր հանճարները վատնված
չլինեին հօգուտ օտարների, եթե նրանք ծառայած լինեին հօգուտ իրենց հայրենիքի, այսօր
Հայաստանը այս թշվառ դրության մեջ չէր լինի:
Ամենամեծ մարդիկն անգամ,
որոնք պետություններ են կառավարում, որոնք աշխարհին օրենքներ են տալիս, երբեմն իրենց
տունը, իրենց ընտանիքը կառավարելու շնորհք չունեն:
Վտանգի մեծության հետ կապված
է և արդյունքի մեծությունը:
Սյունեցի հայը ոչ մի բանով
իրավունք չունի գանգատվելու աստծուն, թե ինչու՞ ինքը թշվառ է և օտարի ծառա: Երբ աստված
մի ժողովրդի տալիս է այսպիսի երկիր, որ իր բնական ամրություններով ամեն հարմարություններ
ունի պաշտպանելու նրան թշնամու հարձակումներից, այդ ժողովուրդը ինքն է մեղավոր, որ
չէ կարողանում օգուտ քաղել աստծու շնորհած պարգևից:
Ոչ ոք այնքան չէ վնասել հայոց
հայրենիքին, որքան մեր արյունակից դավաճանները, որոնք մեզ թողնելով` անցան թշնամու
կողմը:
Րաֆֆի, «Դավիթ Բեկ»
Комментариев нет:
Отправить комментарий